wtorek, 25 lutego 2014

Jak zrobić lampion z ryżu - DIY

Witam,
parę dni mnie nie było, ale chyba nikt jeszcze nie zdążył za mną zatęsknić.
Dzisiaj chciałam pokazać sposób na zrobienie lampionu czy świecznika ;) W internecie, jest wiele pokazanych technik, łatwych, szybkich i przyjemnych. A ja pokażę technikę dla cierpliwych ;)

Koszt: 0zł - wszystko posiadałam.
Jeżeli nie posiadasz niżej wymienionych rzeczy:
- klej Vicol w zależności od pojemności:  
* 40ml - 3,25 zł;
* 0,2kg - 8,40 zł;
* 1kg - 15,70 zł

- pół torebki ryżu - 1zł
Czas: około 5 godzin

RZECZY POTRZEBNE:
- słoik
- klej Wikol
- torebka ryżu
- sznurek na ozdobę
- wycięte serduszko


WYKONANIE KROK PO KROKU:
1. Słoik posmaruj klejem.



2. Ziarenka ryżu układasz według własnego uznania. Ja układałam od dołu. Najpierw ziarenka pionowo.


3. Na środku słoika możesz ułożyć ziarenka w dowolne wzory. Ja odrysowałam serce i ryż układałam w jego kształt. Serduszka mam trzy.


4. Na górę przywiązałam sznurek i zaczepiłam wcześniej wykonaną z gipsu zawieszkę.
Efekt ....


Dużo cierpliwości życzę...mnie to zajęło ponad 5 godzin ;)

4 komentarze:

  1. Kolejny świetny pomysł. Szkoda, że nie dla mnie bo aż taka cierpliwa to chyba nie jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Fajna zabawa na chłodniejsze dni. Spróbuj ;)

      Usuń
  2. Czy można użyć innego, łatwiej dostępnego kleju np. Super Glue

    OdpowiedzUsuń
  3. Wikol jest w każdym sklepie budowlanym. A Super Glue - wyjdzie chyba dużo drożej, a poza tym dość szybko by się związał z ryżem, co utrudniłoby poprawki. Ponadto, będziesz mieć potwornie sklejone ręce. Raczej odradzam.

    OdpowiedzUsuń