czwartek, 20 marca 2014

Jak zrobić pikowane obicie ławki - DIY

Witam,
dzisiaj pokażę prosty i tani sposób na zrobienie pikowanego obicia ławeczki. Moje poprzednie obicie było dopasowane do lustra, a teraz będzie pasowało do drzwi ;)
Wyglądał tak:

 
Koszt: wszystko co wykorzystałam to posiadałam. Dla mnie 0 zł.
Jeżeli nie posiadasz niżej wymienionych rzeczy, to koszt w przybliżeniu będzie wynosił:
- pianka tapicerska - 34,63zł - rozmiar 100/220cm grubość 3 mm. Piankę możesz zastąpić starym materacykiem tudzież poduszką.
- guziki - 5zł

Czas: około 2 godziny. 


RZECZY POTRZEBNE:
- pianka tapicerska lub stara duża poduszka
- guziki
- wiertarka z cienkim wiertłem do drewna
- nici
- zszywacz tapicerski


Jak zrobić pikowane odicie ławki - DIY

WYKONANIE:
1. Najpierw ściągnęłam stare obicie.
2. Na ławeczce zaznaczyłam punkty do wywiercenia otworów, potrzebnych do pikowania.



3. Najmniejszym wiertłem zrobiłam po dwa otwory na każdy guzik.





4. Guziki obszyłam materiałem, zostawiając z tyły troszkę materiału. Powstały takie małe grzybki ;)


5. Ze starej pianki wycięłam odpowiedni kawałek, pasujący do wymiarów ławeczki. Pod spód dałam jeszcze cienką poduszkę.
6. Materiał docięłam do odpowiednich rozmiarów i przymocowałam go do ławeczki za pomocą zszywacza tapicerskiego.
7. Guziki przyszłam. Tutaj dobrze jest mieć grubą nic np. dratwę. Ja ją zastąpiłam muliną ;) Za pomocą dużej igły i muliny, od dołu, przez jedną z wywierconych dziur, przebiłam się przez wszystkie warstwy. Przeszyłam kocówkę materiału na odszytym guziku. Następnie znowu przebiłam się przez wszystkie warstwy. Końcówki nici mocno związałam. Najlepiej żeby przy tej czynności ktoś pomógł i mocno wgniótł guzik. Dzięki temu będzie lepiej zapikowany.



8. Gotowe ;)


Jak zrobić pikowane obicie - DIY



Przed i po:


Jak zrobić pikowane obicie - DIY

Życzę Wszystkim miłego dnia ;)

9 komentarzy:

  1. Super, jestem pod wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to świetnie. pozazdrościć świetnych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ławka wygląda bardzo elegancko :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, dziękuję... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po prostu bomba, kobieto jesteś wielka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż za cudowny komplement! Wielce dziękuję!!! :)

      Usuń
  6. Fachowa robota, ławka wygląda super! Choć pewnie trzeba było nieziemskiej cierpliwości i skupienia żeby nic się nie stało i efekt wyszedł taki jak na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń