czwartek, 6 marca 2014

Jak zrobić imitację cegieł na ścianie - DIY

Witam,
z uwagi na prośby przedstawię w jednym poście, krok po kroku jak samodzielnie wykonać cegły na ścianie. Sposób tani i łatwy...ale troszkę pracochłonny ;)

Koszt: około 100zł
Czas: około 24 godzin

RZECZY POTRZEBNE:
- szablon w cegły - można też samodzielnie rysować cegły
- gips szpachlowy 
- bejca
- pigment czerwony i brązowy 
- emulsję gruntującą
- taśma malarska
- szpachla
- woda
- coś do pisania
- nożyczki 




 WYKONANIE:
1. Wykonaj na ścianie szkic cegieł. Krawędzie cegieł obklej taśmą malarską. Jeżeli nie masz szablonu możesz np: po bokach ściany zaznacz odpowiednią szerokości cegły i przyklej taśmę malarską, podobnie postąp z zaznaczeniem cegieł w pionie.



 2. Gips szpachlowy rozrób z wodą wg instrukcji do konsystencji gęstej śmietany. Gotowy gips nakładaj szpachlą na powstały szkic. Nakładaj dość grubą warstwę gipsu.





3. Poczekaj kilka godzin aż gips bardzo dobrze wyschnie, oderwij taśmę malarską. Uwaga, bardzo się przy tym brudzi ;) Całość zagruntuj i poczekaj aż wyschnie wg wskazówek producenta.



4. Wstrząśnij bejcą aby się dobrze wymieszała. Odlej troszkę do innego pojemnika i dodaj kilka kropli czerwonego pigmentu. Pomaluj wszystko pędzlem.





5. Poczekaj aż nałożona "farba" wyschnie. Teraz możesz zrobić dodatkową brązową przecierkę aby uzyskać bardziej realny kolor cegły. Tak jak wcześniej wymieszaj bejcę z pigmentem, tym razem brązowym.




6. Jak wszystko wyschnie zacznij fugować. Możesz to wykonać małym pędzlem, gąbką lub w inny dowolny sposób. Technika dowolna ;) Do fugowania zastosowałam bejcę wymieszaną w czarnym pigmentem. Kolor fug dobierz wg własnego uznania ;)



Gotowe ;)





16 komentarzy:

  1. Gratuluję wytrwałości bo to rzeczywiście wygląda na bardzo pracochłonną robotę :) ale opłacało się bo efekt jest świetny! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie przez chwile myślałam, że ta ściana rzeczywiście jest z prawdziwej cegły :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalnie to wygląda na zdjęciu :) ja myślałam zatrudnić fachowca, żeby mi coś takiego ułożył, ale zaczynam się zastanawiać... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasochłonne zajęcie ale łatwe i tanie ;) Spróbuj, warto. Polecam!

      Usuń
  4. Świetny efekt! Znalazłam zajęcie na najbliższy weekend... Mam tylko pytanie, czy taśmę malarską odrywać po wyschnięciu, czy jeszcze jak jest mokry gips? Pozdrawiam =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gips szpachlowy dość szybko schnie, niemniej poczekaj z godzinę z oderwaniem taśmy. Przed malowaniem go zagruntuj. Proponuje w piątek wykonać szkic cegieł na ścianie - troszke czasu to zajmuje. Trzymam kciuki i czekam na Twoje cegły!!! :)

      Usuń
  5. Super pomysł! Jestem o krok od wypróbowania, jak zrobię to wysle zdjęcie :) Tylko ja bym chciała biały kolor, ciekawe czy sie nie zleje wszystko w całośc

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie powinno się zlać. Pamiętaj żeby nie żałować gipsu, wtedy osiągniesz rewelacyjny efekt. Trzymam kciuki za powodzenie! PS. Białe cegły mam w planach położyć w przedpokoju...ale to za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Efekt super!
    A czy ta technika nadaje się też na zewnątrz budynku? Chodzi mi o ściany na balkonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;)
      Gipsu szpachlowego nie stosuje się na zewnątrz budynków - wchłania wilgoć. Mogłaby mieć tutaj zastosowanie zaprawa betonowo - wapienna lub betonowo - cementowa, przy której można od razu zastosować barwniki. Niestety nie robiłam jeszcze cegieł na zewnątrz i nie mam wiedzy jak z taką zaprawą się pracuje. Jednakże mogę się mylić, dlatego najlepiej byłoby zapytać sprzedawcę w sklepie budowlanym. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Pomysł podpatrzyłam i zrobiłam w taki sposób korytarz :) Znajomi zachwycaja sie i nie wierzą, że to zrobione jest moimi łapkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że na coś się przydałam ;) Gratuluję wytrwałości i pracy no i oczywiście korytarza, bo z pewnością jest piękny! ;)

      Usuń
  9. Bardzo ładnie i fajnie pomyślane Podobnie mam zrobione drzewo ( liście wycięte z szablonu ). Pomyślałem że aby się nie narabiać z fugą, moznabyłoby pomalować najpierw ścianę (miejsca fug) przed położeniem taśmy Myślę że mniej roboty a efekt jeszcze lepszy bo można robić różne odcienie fugi Pomysł zaje.... Tomasz

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam odnośnie materiałów i wykonania kilka pytań. ;) Czy bejca jest konieczna? Nie można jej zastąpić normalną farbą? A jeśli to ma być ona przeznaczona do drewna? Czy można "podłoże" pomalować na dany kolor, a następnie nałożyć gips by w ostatnich stadiach nie "bawić" się z pędzelkiem? Pomysł naprawdę super. :D

    OdpowiedzUsuń