poniedziałek, 10 marca 2014

Jak obić drzwi - DIY

Witam,
z różnych względów, nie udało mi się w ten weekend dokończyć pokoju córki. Mam nadzieję, że niebawem przedstawię wykończone pomieszczenie. 
Tym czasem, chcę pokazać sposób na odnowienie drzwi wyjściowych. 
Kiedyś mój kochany piesek zrobił mi taką niespodziankę....


Wiem że są gotowe obicia, dostępne w sklepach budowlanych, notabene po podliczeniu moich zakupów, wychodzą taniej. Jednakże nie pasowały mi one wizualnie. Postanowiłam kupić piankę tapicerską oraz materiał i spróbować sama wykonać takie obicie.

Czas wykonania: około 5 godzin (łącznie z zakładaniem zamków itd)
Koszt:
- pianka - 34,63zł
- materiał - 32zł
- lakier do wnętrz na bazie wody - 14,69zł
- obustronna taśma malarska - 9,99zł
- zszywacz tapicerski, zszywki, pędzel, małe gwoździe - rzeczy, które posiadałam
Suma kosztów: 91,31zł

RZECZY POTRZEBNE:
- pianka tapicerska - ja wykorzystałam piankę o grubości 3mm, o wymiarach 200/90cm
- materiał
- obustronna taśma malarska
- nożyczki
- lakier do wnętrz na bazie wody
- pędzel lub wałek
- zszywacz tapicerski
- małe gwoździe

Jak obić drzwi - DIY
 
WYKONANIE:
1. Przygotuj drzwi do obicia. Zdejmij zamki, klamkę, "judasza".
2. Odmierz a potem wytnij odpowiednią długość i szerokość materiału.

Jak obić drzwi - DIY


3. Wycięty materiał pomaluj lakierem. Ja niestety posiadałam tylko mały pędzel, proponuje malowanie większym pędzlem lub wałkiem.


Jak obić drzwi - DIY

4. Do drzwi przyklej dwustronną taśmę malarską.


Jak obić drzwi - DIY

5. Zaczynając od górnego rogu, zacznij przymocowywać piankę za pomocą zszywacza tapicerskiego. Jak przymocujesz górę, odklej papier na taśmie i przyklej piankę. Następnie przymocuje całą piankę do drzwi.


Nowe obicie drzwi - DIY

6. Wokół klamki, zamki i "judasza" wytnij piankę i przymocuj piankę na pomocą zszywacza.


Nowe obicie drzwi - DIY

7. Teraz czas na materiał. Końce materiału zagnij, najlepiej dwa razy. Proponuję zagięcie przypiąć szpilkami. 

Nowe obicie drzwi - DIY

8. Materiał, za pomocą zszywacza tapicerskiego, mocuj od górnego rogu na górze drzwi. Nie przybijaj materiału na przód drzwi, tylko na ich bok. Rogi materiału zagnij i przymocuj zszywkami.

Nowe obicie drzwi - DIY


9. Jak skończysz obijać całe drzwi, wytnij materiał o szerokość 4 cm. Boki materiału zagnij do środka. Tym materiałem wykończysz i zakryjesz materiał przymocowany zszywkami.

Nowe obicie drzwi - DIY

11. Materiał przybij do boku drzwi za pomocą małych gwoździ.


Nowe obicie drzwi - DIY

12. W materiale wytnij małe dziurki potrzebne do zamontowania wszystkich rzeczy.
13. Zamocuj drzwi na zawiasach i przykręć klamkę, zamek, "judasza". 
14. Gotowe ;)

A oto moje drzwi...


Jak obić drzwi - DIY

Owocnej pracy życzę ;)

5 komentarzy:

  1. Witam, świetny pomysł na drzwi bardzo mi się podoba są świetne :D
    Ps. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award więcej znajdziesz tutaj --> http://yelowmonster.blogspot.com/2014/03/nominacja-do-liebster-blog-award_10.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację!!! Czekam na kolejne Twoje kokardki.... ;)

      Usuń
  2. :) łał :) my mamy też 'straszne' drzwi, aż mnie korci żeby zrobić coś podobnego jak Ty zrobiłaś :) świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli sama na to wpadłaś, to gratuluję pomysłowości! Efekt jest genialny! Bardzo mi się podoba i można wykorzystać nie tylko na drzwi wejściowe, ale też na wewnętrzne. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tak sama wpadłam na ten pomysł, ale przypuszczam że nie pierwsza ;) Zachęcam do zrobienia samemu! ;)

      Usuń