środa, 7 maja 2014

Jak zrobić wazon z gipsu - DIY

Witam,
dzisiaj pokaże Wam jak zrobić wazon z gipsu. Jest to moja pierwsza próba zabawy z gipsem, nie każdemu może podobać się efekt - ale ja jestem z siebie zadowolona, zwłaszcza że uzyskałam to co chciałam ;) 

Koszt: około 10 zł - gips 5 kg 

Czas: 20-24 godziny.

RZECZY POTRZEBNE:
- gips szpachlowy,
- woda,
- nóż,
- szersza i węższa butelka plastikowa, szklana lub metalowa - ja użyłam jedną butelkę plastikową po 1.5l napoju oraz puszkę po piwie.

Jak zrobić ozdoby z gipsu - diy

WYKONANIE:
1. Butelkę obetnij na interesującą Cię wysokość. Możesz też zostawić całą - wszystko zależy od Twojej "wizji".
2. Niewielką ilość gipsu rozmieszaj z wodą wg wskazówek producenta i napełnij nim większą butelkę. Gipsu musi być na tyle dużo, aby po włożeniu węższej butelki, gips wypełnił całą przestrzeń między nimi, może też się wylać. Wlewając gips, wstrząśnij butelką, aby nie utworzyły się pęcherzyki powietrza.

Jak zrobić ozdoby z gipsu - diy

3. Włóż mniejszą butelkę.

Jak zrobić ozdoby z gipsu - diy

4. Teraz gips musi dobrze wyschnąć, potrzebuje około 20-24 godzin.
5. Po wyschnięciu gipsu, czas na pozbycie się butelek. Zewnętrzną plastikową butelkę przetnij nożykiem u góry i oderwij plastik.

Jak zrobić ozdoby z gipsu - diy

Jak zrobić ozdoby z gipsu - diy

6. Wewnętrzna butelkę zostaw, odcinając tylko jej górną wystającą powierzchnię.
7. Wazon gotowy. Górę możecie obciąć i wygładzić papierem ściernym. 
Ja zostawiłam taki surowy stan.

Jak zrobić ozdoby z gipsu - diy
 
Życzę Wam miłej i owocnej zabawy z gipsem ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz