wtorek, 13 maja 2014

Jak zrobić świecznik z gipsu - DIY

Cześć,
zakochałam się w gipsie - dzisiaj kolejna odsłona ;) Tym razem świecznik. Stan pokazuje surowy...ale niebawem chyba go pomaluje.

Koszt: około 5 zł - dla mnie 0zł wszystkie rzeczy posiadałm.

Czas: 20-24 godzin

RZECZY POTRZEBNE:
- gips,
- woda,
- łyżka lub co do mieszania,
- miseczka,
- koronka lub coś innego ze wzorem,
- nożyk lub nożyczki,
- papier ścierny - ja użyłam 220,
- taśma klejąca, 
- plastikowy pojemnik, który będzie naszym świecznikiem,
- świeczka tealight,
- coś do obciążenia - ja użyłam bilonów.


Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

WYKONANIE:
1. Odmierz i obetnij koronkę lub inna rzecz, którą masz ze wzorem, na całą długość pojemnika. Koronka musi też być dłuższa, aby na górze jej końce się ze sobą stykały.
Ja obcięłam dwa takie same kawałki.


Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

2. Koronkę przyklej na środku pojemnika po jego wewnętrznej stronie.


Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

3. Rozcieńcz gips z wodą wg wskazówek producenta i dobrze go wymieszaj.


Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu


4. Gipsem zacznij wypełniać pojemnik. Na jego środek włóż metalową część ze świeczki i powkładaj kilka drobniaków. Dzięki temu będzie ono dobrze sklejone z gipsem. Łyżką dobrze podociskaj gips, zwłaszcza w miejscach gdzie jest koronka.

Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

5. Koronkę złącz na górze i dociśnij na gipsie, aby wzorek był później widoczny. 
Zostawiamy pojemnik na około 20-24 godzin, aby gips dobrze wysechł.

Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

6. Po upływie czasu, zaczynamy obrabiać gipsową formę. Pojemnik przetnij na górze i ściągnij.

Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

7. Nierówności wygładź za pomocą papieru ściernego.

Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

8. Włóż świeczkę i gotowe. Póki co zostawiałam taki surowy stan, ale możesz go  pomalować lub ozdobić w dowolny sposób.

Zrób to sam pomysł na świecznik z gipsu

 Życzę Wam miłej zabawy i spokojnego dnia! ;)

1 komentarz: