środa, 29 stycznia 2014

Jak pamiętać o każdym sprawdzianie - DIY

Witam!
ostatnio, moje dziecko zapomniało o zapowiedzianej wcześniej kartkówce, dzięki temu wpadłam na pomysł zrobienia prostego i ozdobnego "kalendarza". Wystarczy wpisać datę sprawdzianu czy kartkówki ;) 

Koszt: 0 zł - wszystko posiadałam.
Jeżeli nie posiadasz niżej wymienionych rzeczy:
- farba tablicowa - 70 zł

- taśma malarska - 6 zł
- mulina - 3 zł

Czas: około 2 godziny. 

RZECZY POTRZEBNE:
- farba tablicowa
- sznurek, mulina
- igła
- kartka tekturowa
- taśma malarska
- linijka
- coś do pisania
- nożyczki
- wydrukowane nazwy przedmiotów - można też samemu napisać ;)


WYKONANIE:
1. Kartkę papieru podziel na równe prostokąty, np: 10,5 cm / 7 cm


2. Po wycięciu prostokątów, na szerokość jednego dłuższego boku naklej taśmę malarską.


3. Pomaluj papier farbą tablicową. Jak wyschnie, pomaluj powtórnie.
4. Poczekaj chwilkę i oderwij taśmę malarską.




5. W miejsce, gdzie wcześniej była taśma, naklej nazwę przedmiotu. Możesz też je napisać.


6. Nawlecz nic, mulinę czy sznurek na igłę i zacznij łączyć ze sobą prostokąty. Możesz różnie je poukładać, np: wg kolejności alfabetyczne. Przy początku szycia, zostaw dłuższy kawałek muliny, którym zwiążesz koniec muliny dzięki czemu zawiesisz "kalendarz".
7. Zaczynasz szyć z jednej strony każdego prostokąta. Jak zszyjesz każdy kawałek, nie ucinając muliny, zaczynasz zszywać drugi bok.


 8. Po zszyciu wszystkich prostokątach, połącz końcówki muliny i gotowe ;)
Teraz wystarczy kredą napisać datę sprawdzianu ;)



Życzę miłej zabawy i owocnej pracy ;)

4 komentarze:

  1. Dziękuję, u mnie się sprawdziło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A gdzie można kupić taką farbę tablicową i za ile? Świetny pomysł! Na pewno mi się przyda, tylko nie wiem gdzie kupić tą farbę, a nie chcę przez internet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farbę tablicową można kupić w każdym sklepie budowlanym. Ja kupiłam w Castoramie. Farby są dostępne w różnych kolorach, koszt to około 70zł pojemność 0,75l.

      Usuń