środa, 4 czerwca 2014

Jak zrobić grę planszową - DIY

Witam,
dzień dziecka już minął, ale dzięki niemu odnalazłam grę  planszową, którą kiedyś zrobiłam ze swoim wówczas 8-letnim synem. W ramach zadania domowego, miał zrobić takową grę z baśniowymi pytaniami. Niestety nie potrafię znaleźć legendy gry - schowałam ją w jakieś miejsce żeby się nie zgubiła i nie zniszczyła - więc teraz nie wiem gdzie jest ;)
Z pewnością znajdzie się gdy będę szukała innej rzeczy. Niestety nie jestem w stanie pokazać krok po kroku, ale z pewnością każdy będzie wiedział jak zostało to wykonane ;)

Koszt: 0 zł - z pewnością wszystko posiadasz.

Czas: około 3 godzin.

RZECZY POTRZEBNE:
- duża kartka techniczna - ja wykorzystałam tył bloku rysunkowego (tekturę),
- blok rysunkowy,
- farby,
- pędzel,
- woda,
- kolorowy blok techniczny,
- nożyczki.

WYKONANIE:
1. Białą kartkę z bloku rysunkowego przykleiłam do tekturki.
2. Na kartce syn narysował labirynt, podzielił go na mniejsze pola i pomalował całą kartkę. Dlatego też plansza jest pomalowana w sposób....dość artystyczny ;)
3. Podzieliliśmy pola na różne kolory. Gdzieniegdzie napisałam dodatkowe utrudnienia dla gracza.
4. Z kolorowego bloku technicznego wycięłam małe choinki, mostek oraz zamek, zostawiając prostokątne odnóża służące do przymocowania do planszy.

Choinki:

Gra planszowa DIY

Mostek:

Gra planszowa DIY

Zamek:
Gra planszowa DIY

5. Na planszy zrobiłam odpowiedniej szerokości nacięcia, do których włożyliśmy wcześniej wycięte elementy.

Gra planszowa DIY


6. Z kolorowego bloku technicznego wycięliśmy prostokąty (małe karteczki), na których będą pytania dla graczy. Każde pytanie jest ponumerowane a odpowiedzi są na legendzie, której nie umiem znaleźć ;(

Gra planszowa DIY

7. Gra zrobiona. Wygląda następująco:

Gra planszowa DIY

Gra planszowa DIY

Gra planszowa DIY

Gra planszowa DIY

Gra planszowa DIY

Gra planszowa DIY

Gra planszowa DIY

Gra planszowa DIY

Legenda:
- żółte pole - ciągniesz karteczkę z pytaniem, jeżeli źle odpowiesz czekasz jedną kolejkę;
- czerwone pole - stoisz jedną kolejkę;
- czarne pole - wracasz się o 3 pola;
- fioletowe pole - idziesz o jedno pole do przodu.

Gra planszowa DIY

Fajna zabawa z dzieckiem, polecam! Plansza jest pomalowana przez 8 latka, więc proszę o wyrozumiałość ;)

Miłego dnia!!!

3 komentarze:

  1. świetna gra! genialny pomysł :). Można sobie wymyślić różne zawiłe zasady gry ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna :) mam nadzieję, że się Pani nie pogniewa i ją zgapię dla swojej 6-letniej córki

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję. Życzę miłej zabawy podczas robienia gry :)

    OdpowiedzUsuń