sobota, 5 kwietnia 2014

Jak przerobić zasłonę na a'la roletę - DIY

Witam,
niebawem czeka mnie wymiana drewnianych okien, więc szkoda mi inwestować pieniądze w rolety. Dlatego wpadłam na pomysł i przerobiłam cienkie zasłony na coś a'la rolety. Sposób tani i prosty. Umiejętności jakimi trzeba się wykazać to szycie na maszynie ;)

Koszt: wszystkie rzeczy posiadałam, dla mnie 0zł.
Jeżeli nie posiadasz niżej wymienionych rzeczy, to koszt w przybliżeniu będzie wynosił:
- materiał - 40 zł
- cienki drut - 18zł
- hak oczkowy do drewna - 1,7zł
W sumie: 60zł

Czas: około 5 godzin 

RZECZY POTRZEBNE:
- materiał
- drut
- maszyna do szycia
- nici
- nożyczki
- metr
- kombinerki
- wiertarka
- haki oczkowe do drewna 


 WYKONANIE:
1. Dokładnie odmierz szerokość i długość okna. Pobraną miarę odmierz materiał, dokładając po około 2 cm na szerokości, potrzebne do zrobienia zakładki. W owe zakładki będzie przeprowadzony drut, trzymający cały materiał.


2. W oknie, na wszystkich czterech krawędziach wywierć otwory potrzebne do zamontowania haków.


3. W wywiercone dziury zamontuj haki oczkowe.


4. Czas na montowanie drutu, który przymocuj z jednej strony np: prawa górna. Kombinerkami, mocno go "zwiąż". Na końcu drutu zrób mały haczyk, dzięki temu lepiej będzie się nawlekało na materiał.



5. Po nawleczeniu całego materiały, czynność powtórz na dolnym obszytym materiale. Gdy materiał u góry i na dole nawleczesz, drut zamocuj na przeciwległych hakach.



6. Gotowe ;) 
Ja jako firanka zrobiłam szary materiał. Dodatkowo, jako zasłona zrobiłam czarny materiał, dopasowany do kolorystyki pokoju.


Miłego dnia ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz