środa, 14 stycznia 2015

Krok po kroku - jak położyć panele podłogowe - film

Witam,
dzisiaj w formie opisu oraz filmu przestawię krok po kroku jak położyć panele podłogowe.

To był mój pierwszy raz :) Praca łatwa, polecam każdemu. Oprócz materiału potrzeba: cierpliwość, dokładność, wolny dzień.

Krok po kroku:
1. Rozkładanie foli podkładowej/izolacyjnej.
2. Rozkładanie pianki i sklejanie brzegów do siebie za pomocą taśmy (ja użyłam taśmę malarską)
3. Ułożenie pierwszej linii paneli. 
Pierwszy rząd układamy zaczynając od lewej strony, brzegiem od strony ściany,  Do leżącego panela, dołóż kolejny panel , który lekko unieś do góry, idealnie je do siebie dopasuj (nie możesz mieć nawet milimetra różnicy). Następnie ruchami "pulsującymi" połóż dopasowany panel. Postępuj tak samo z wszystkimi panelami. Gdy będzie ułożona jedna cała linię paneli przyłóż do ściany, zostawiając szczelinę około 8 mm, tak aby panele tworzyły linię prostą. Ponieważ podłoga z paneli pod wpływem wilgoci potrafi się kurczyć lub rozszerzać, między ścianą a wszystkimi przylegającymi do niej paneli powkładaj kliny lub klocki dystansowe. Pierwszą linię kładź tak aby panel z wgłębieniem był od strony ściany.

4. Docinanie paneli, przykładamy panel do już ułożonych, zaznaczamy i docinamy:
- za pomocą piły z drobnymi zębami - panel połóż wierzchnią warstwą skierowaną do góry
- za pomocą wyrzynarki lub pilarki tarczowej - panel połóż wierzchnią warstwą skierowaną do dołu.
5. Dopasowanie kolejnej linii paneli.
Zaczynamy od panela, który pozostał z poprzedniego rzędu - nie powinien być on krótszy od 40 cm. Dzięki temu uzyska się regularny wzór oraz pomniejszy się ilość odpadów.
6. Po położeniu całej podłogi, należy zamontować listwy przypodłogowe.
Krok po kroku we wcześniejszym poście: Montaż listew przypodłogowych








  

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny instruktaż, prosto i zrozumiale objaśnione. Ponadto film bardzo pomocny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy szukałem firmy do przeprowadzenia generalnego remontu mojego biura, natknąłem się na https://www.wawerbud.pl/. To, co zdecydowało o moim wyborze, to ich profesjonalne podejście do klienta i indywidualne traktowanie każdego projektu. Nie zawiodłem się – prace zostały wykonane perfekcyjnie i w ustalonym terminie.

    OdpowiedzUsuń